FAQ - KROK 1 - MYTÍ A SUŠENÍ
- CO OBNÁŠÍ KROK 1 - MYTÍ A SUŠENÍ?
Mytí auta zjednodušeně znamená odstranění volných nečistot z povrchu karoserie, skel, kol i pneumatik za pomoci vody, autošamponu a dalších nezbytných doplňků, a také správné techniky.
Mytí je nejčastěji se opakujícím úkonem při péči o auto, a je také situací, které nejvíce poškozuje povrch laku. Až 99% všech defektů laku je způsobeno právě nesprávnou technikou mytí, sušení a / nebo použitím nevhodného příslušenství.
Sušení by mělo být vždy nedílnou součástí tohoto kroku, a mělo by následovat ihned po opláchnutí zbytků autošamponu z Vašeho auta. Tím zabráníte tvorbě skvrn od tvrdé vody a udržíte lak v perfektním stavu, bez nevzhledných stékanců a skvrn.
- JAKÝM POSTUPEM BYCH MĚL/-A MÝT SVOJE AUTO?
Mytí je nejčastějším úkonem, který při péči o svoje auto provádíme, a proto by měl být prováděn správnou technikou, přípravky i příslušenstvím, aby nedocházelo k poškození laku a dalších exteriérových povrchů.
Tipy pro mytí automobilu:
- Nešetrné mytí je hlavním zdrojem poškození laku! Nevhodným ručním mytím, popřípadě navštěvováním portálových / kartáčových myček dojde nevyhnutelně k poškrábání a poškození Vašeho laku!
- Myjte vždy tak, abyste eliminovali nebezpečí poškození Vašeho laku.
- Používejte vždy pouze vlastní, osvědčený šampon, nikoli volně dostupné šampony, jejichž původ Vám není znám a jeho mycí vlastnosti nemáte pečlivě ověřeny.
- Nepoužívejte mycí přípravky na nádobí, do domácnosti, bezkontaktní či aktivní čističe a pěny, odmašťovače, rozpouštědla a jiné detergentní látky! Tyto čističe zpravidla nejsou šetrné k ochranné voskové vrstvě ani lešticím olejům na povrchu Vašeho laku, vysušují jej a zanechávají jej odhalený a bez jakékoli ochrany! Nechráněný lak začne velice záhy povrchově degradovat, začne se projevovat jeho oxidace, ztráta lesku, je velmi nebezpečně vystaven nepříznivým vlivům okolního prostředí a je výrazně náchylnější na mechanické a chemické poškození!
- Voda, kterou myjete svůj vůz, by měla mít teplotu co nejbližší teplotě karoserie.
- Používejte metodu 2 kbelíků nebo kbelík Meguiar's s vložkou GritGuard.
- Nepoužívejte molitanové mycí houby či rukavice s velkými splétanými vlákny. Tyto houby a rukavice nedokážou účinně absorbovat nečistoty a jejich použitím můžete lak poškrábat. Používejte pouze šetrnou mycí rukavici s velmi jemnými chloupky z mikrovlákna nebo přírodní jehněčí vlny, které zachytí drobné nečistoty a absorbují je do sebe.
- Po umytí svůj vůz vždy osušte! Předejdete tak tvorbě vodních skvrn způsobenými minerály obsaženými ve vodě. Aktivní sušení navíc zabrání opětovnému usazení prachu v průběhu samovolného schnutí.
- Pro sušení používejte pouze kvalitní, extrémně savý mikrovláknový sušicí ručník, např. X2000 Meguiar's Water Magnet nebo špičkovou přírodní jelenici, např. X2100 Meguiar's Natural Chamois. Lokálně můžete obtížně dostupná místa dosušit stlačeným vzduchem (pozor na opětovné znečištění olejem, který může z trysky vystříknout!). Nedoporučujeme sušení pomocí silikonové stěrky, která může zachytit zrnko prachu a způsobit poškrábání laku!
- Šampon Meguiar's nemusí při mytí vůbec pěnit, a přesto má všechny své skvělé vlastnosti a je 100% šetrný! Míchejte vždy šampon do vody, aby Vám nezačala při napouštění vody přetékat pěna ze kbelíku dříve, než budete mít ve kbelíku dostatek vody. Šampon není třeba šampon extrémně napěnit!
Doporučený postup mytí automobilu:
- Opláchněte svůj vůz od volných nečistot tlakovou vodou nebo wapkou směrem odspoda nahoru! Spodní části vozu jsou nejvíce znečištěné, proto při oplachu odspoda nahoru působí voda nejdéle právě na nejšpinavějších místech, a nejdéle tak rozmáčí nečistoty. Navíc všechny nečistoty z vyšších částí stékají směrem dolů, a pomáhají tak odvádět odmočené nečistoty z prahů, kol nebo podvozkových částí.
- Umyjte šamponem celou karoserii odshora dolů, tedy od nejčistších částí k těm nejšpinavějším.
- Rukavici při namočení do kbelíku vždy pečlivě vyperte, aby uvolnila všechny nečistoty a Vy jste je nevrátili zpět na Váš lak.
- Opláchněte šampon z karoserie pomocí tlakové vody nebo wapky směrem odshora dolů. Stékající voda Vám pomůže odstranit šampon i z obtížně dostupných míst.
- Na závěr vůz ještě jednou, pomalu opláchněte odshora dolů, tentokrát však pouze velmi tenkým proudem vody volně vytékajícím z hadice bez tlakového nástavce. Tímto krokem lze z laku odstranit až 90% zbývající vody, a velmi výrazně si tak usnadníte následné sušení!
- Vůz usušte pomocí kvalitního, extrémně savého mikrovláknového sušicího ručníku, např. X2000 Meguiar's Water Magnet nebo špičkové přírodní jelenice, např. X2100 Meguiar's Natural Chamois.
- V případě potřeby posilte ochrannou voskovou vrstvu některým z rychlých vosků Meguiar's nebo přípravkem Meguiar's Ultimate Fast Finish.
- JAK MOHU UMÝT SVOJE AUTO BEZ POUŽITÍ VODY?
Meguiar's nabízí také variantu mytí bez nutnosti používat vodu, hadici, kbelík a rukavici! Speciální přípravek pro mytí bez vody se jmenuje Meguiar's Ultimate Waterless Wash & Wax a kromě nejúčinnějších lubrikantů v celém sortimentu Meguiar's obsahuje také polymerové voskové příměsi, které aktivně posilují ochranu vašeho laku a dodávají mu fantastické hydrofobní vlastnosti!
Zjednodušeně můžeme o Meguiar's Ultimate Waterless Wash & Wax říci, že se jedná o nejúčinnější detailer kombinovaný s polymerovým rychlým voskem. Při použití správné techniky se navíc nemusíte bát poškrábání svého vozu při jeho čištění!
Postup "suchého mytí":
- pokud je to možné, pracujte ve stínu a na povrchu chladném na dotek!
- není-li k dispozici stín, můžete přípravek použít i na přímém slunci a na horkém povrchu
- dobře protřepejte produkt!
- v případě extrémního znečištění doporučujeme vůz před čištěním opláchnout tlakovou vodou pro odstranění velkých kusů nečistot
- podle velikosti a znečištění vozu mějte k dispozici alespoň 3-5 mikrovláknových utěrek X1801 Meguiar's Finishing Towel nebo X2010 Meguiar's Supreme Shine Microfiber Towel
- utěrku přeložte třikrát napůl, aby Vám padla ideálně do ruky
- nastříkejte dostatek produktu na znečištěný povrch
- jednou třetinou pracovní plochy utěrky setřete nečistotu z povrchu
- (pokud je znečištění silné, nestírejte napoprvé všechnu nečistotu!)
- druhou třetinou pracovní plochy utěrky otřete další část
- (v případě silného znečištění otřete znovu stejnou plochu)
- poslední třetinou pracovní plochy utěrky otřete další znečištěnou část povrchu
- (v případě silného znečištění otřete znovu stejnou plochu)
- suchou mikrovláknovou utěrkou na závěr otřete povrch do sucha
- vlhkou utěrku otočte na další, nepromočenou a nezašpiněnou plochu a pokračujte dle výše uvedených instrukcí
- JAKÝ JE VÁŠ NEJLEPŠÍ ŠAMPON?
Šampony Meguiar's se za ta dlouhá léta vývoje a zkušeností staly jedněmi z vůbec nejoblíbenějších mezi zákazníky všech kategorií, od začínajících hobby uživatelů až po zkušené profesionály.
Všechny naše šampony jsou pH neutrální, šetrné k lakům i jejich ochranným vrstvám, biologicky odbouratelné, extrémně husté, výborně pěnivé a nádherně voňavé! Navíc obsahují lubrikanty, po kterých nečistoty leche sklouzávají a neškrábou povrch laku, a také optické rozjasňovače pro zvýšení lesku Vašeho laku.
Šampon Soft Wash Gel je šampon, který spojuje všechny skvělé vlastnosti našich šamponů, a přitom za nejvýhodnější cenu.
Šampon a kondicionér Gold Class vyniká prémiovými kondicionéry, které hýčkají a vyživují lak už při samotném mytí. Navíc pomáhají při mytí odvádět vodu, a tím zrychlují a usnadňují proces sušení.
Polymerový šampon z řady NXT obsahuje povrchově aktivní látky, které pomáhají jednoduše uvolňovat nečistoty z povrchu laku, ale zároveň jsou 100% šetrné ke všem přírodním i syntetickým voskům, sealantům, coatingům i jiným typům ochrany.
Ultimate Wash & Wax je nejoblíbenějším šamponem našich zákazníků. Obsahuje příměsi karnauby a polymerů, které zaručí, že Váš vůz bude po umytí vypadat, jako by byl právě navoskovaný. Tyto příměsi účinně podporují ochrannou vrstvu na Vašem laku, a navíc pomáhají v průběhu mytí odvádět vodu, takže usnadňují následné sušení.
Mirror Bright je zatím posledním přírůstkem do naší rodiny šamponů. Jeho extrémně hustá konzistence obohacená o karnaubské mléko posiluje ochrannou vrstvu na Vašem laku, zatímco jeho čisticí složky účinně a přitom šetrně odstraňují nečistoty.
- PROČ BYCH MĚL/-A K MYTÍ AUTA POUŽÍVAT DVA KBELÍKY?
Tzv. „metoda dvou kbelíků" velmi snadno a efektivně snižuje nebezpečí poškození laku při jeho mytí. Do jednoho kbelíku si rozmícháme šampon s vodou jako obvykle (kbelík #1), do druhého kbelíku si napustíme pouze čistou vodu (kbelík #2).
Při mytí namočíme rukavici nejprve do kbelíku se šamponem (#1), umyjeme malou část auta (v závislosti na míře znečištění - čím špinavější auto je, tím po menších sekcích jej myjeme) a zašpiněnou rukavici vypereme ve kbelíku s „čistou" vodou (#2). Rukavice uvolní nečistoty do kbelíku #2 a neznečistí nám šampon v prvním kbelíku. Čistou, vypláchnutou rukavicí nabereme z prvního kbelíku opět čistý šampon a celý postup opakujeme.
Touto metodou zajistíme, že nečistoty z povrchu auta odstraňujeme pryč a nevracíme je zpátky na povrch laku. Při zpětném kontaktu s lakem by jej totiž mohly poškrábat, a právě tomu se chceme vyhnout. Zároveň si v průběhu celého mytí udržujeme šampon v kbelíku #1 stále čistý, protože nepřijde do kontaktu s nečistotou, kterou odstraňujeme z povrchu auta.
Nejšetrnějším, a zároveň nejúčinnějším způsobem je použití dvou kbelíků s GritGuardem.
- CO JE GRITGUARD A PROČ BYCH HO MĚL/-A POUŽÍVAT?
GritGuard je speciální vložka, která se vkládá na dno kbelíku a pomáhá při mytí dosahovat 100% šetrnosti a bránit tvorbě škrábanců a dodatečných defektů laku.
GritGuard má podobu plastového síta, které má hned několik výhod:
- O GritGuard lze otřít mycí rukavici, a zbavit jí tak všech nečistot, které zachytila na povrchu karoserie. Nečistoty následně propadávají GritGuardem na dno a neznečišťují vodu nad ním.
- GritGuard sedí na dně kbelíku na čtyřech plastových nohách ve tvaru kříže, díky kterým je samotná plocha síta několik centimetrů nad dnem. Pod GritGuardem je tedy spousta místa pro nečistoty, zatímco nad ním je dostatek prostoru na čistou vodu nebo vodu se šamponem, která není znečištěná.
- GritGuard slouží také jako mechanická zábrana, abyste rukavicí nečistoty ze dna opět nenabrali a nevrátili je zpět na karoserii.
- Díky čtyřem plastovým nohám ve tvaru kříže zabraňuje GritGuard víření vody ve kbelíku. Víření by mohlo nečistoty ze dna zvednout a znečistit vodu nad GritGuardem.
- GritGuard dokáže v jediném kbelíku striktně oddělit část, ve které plavou nečistoty (pod GritGuardem) a čistou vodu nebo vodu se šamponem (nad GritGuardem).
- PROČ BYCH NEMĚL/-A POUŽÍVAT MOLITANOVOU MYCÍ HOUBU?
Molitanová houba je mezi amatéry a laiky nejpoužívanějším přislušensvím na mytí auta. Bohužel však její použití může poškodit Váš lak, a proto doporučujeme se jejímu použití zcela vyhnout.
Molitanová houba totiž nečistoty, které leží na povrchu laku, např. silniční nečistotu, prach, jemná zrnka písku apod., nedokáže absorbovat do sebe a houbou tyto nečistoty na lak pouze přitlačíte. Nečistoty se totiž nemají kam schovat, a tak fungují na povrchu houby jako brusný papír. Stačí drobný pohyb po laku a vzniku škrábanců už nic nezabrání...
Nejlepší variantou pro mytí Vašeho auta je použití vhodné mycí rukavice z mikrovlákna nebo jemné vlny (např. jehněčí). Tyto materiály jsou k laku velmi šetrné, a navíc mají dlouhá vlákna, která účinně zachytávají a absorbují nečistoty uvnitř. Výsledkem toho je, že nečistoty jsou šetrně zvedány z povrchu laku, a do kontaktu s lakem tak přicházejí pouze jemná vlákna, která lak žádným způsobem nepoškodí.
Rukavice mají navíc ve svém jádru pěnovou vložku, která zajistí dostatečnou absorpci šamponu, aby pro Vás bylo mytí nejen šetrné, ale také příjemné a co nejjednodušší.
- PROČ BYCH NEMĚL K MYTÍ AUTA POUŽÍVAT MÝDLO NEBO PŘÍPRAVEK NA NÁDOBÍ?
Přípravek na mytí na nádobí je celosvětově nejpoužívanějším prostředkem pro mytí auta, avšak ve výbavě žádného nadšence, milovníka aut či detailera nic takového nenajdete. Důvodem je nešetrnost takových přípravků nejen k laku, ale také kovům, plastům, gumám a dalším povrchům.
Přípravky do domácnosti jsou vyrobeny tak, aby z povrchu, na kterém působí, odstranili skutečně VŠE. Zatímco z nádobí chceme odstranit nečistoty, mastnotu, zbytky jídla apod., jedním slovem vše, z auta chceme odstranit pouze to, co na něj nepatří (silniční nečistoty, ptačí trus, prach, zaschlý hmyz apod.), ale také na něm chceme zachovávat, či dokonce podporovat, ochrannou vrstvu vosku, sealantu či coatingu.
Přípravky do domácnosti mohou povrchy na Vašem autě vysušit, zbavit ochranných vrstev, nebo je významně oslabit, mohou způsobit světlání plastů či tvorbu bílých skvrn na kovových dílech.
Na mytí auta byste tedy měli používat pouze přípravky, které jsou určeny přímo pro specifické potřeby aut. Doporučujeme vždy používat pouze kvalitní, ověřené, pH neutrální autošampony, které odstraňují nečistoty z povrchu, ale zároveň neoslabují ochrannou vrstvu, nevysušují povrch, neškodí plastům či kovům a jsou ke všem exteriérovým automobilovým povrchům zcela šetrné. Předejdete tím předčasnému stárnutí a ztrátě kondice Vašeho vozu a udržíte si jeho perfektní vzhled po dlouhou dobu.
- PROČ BYCH MĚL/-A AUTO PO UMYTÍ TAKÉ USUŠIT?
Sušení bývá jednou z nejvíce opomíjených součástí péče o auto. Pokud voda po opláchnutí šamponu samovolně zaschne na povrchu laku, minerály, které voda obsahuje (CaO, MgO ad.) mohou vytvořit skvrnu, kterou je následně nutné dodatečně odstranit. Někdy pro odstranění stačí povrch otřít pomocí detaileru a mikrovláknové utěrky, někdy je nutné použít leštěnku a skvrnu odstranit stejně, jako jiný defekt laku. Skvrny jsou navíc tím horší a agresivnější, čím tvrdší je voda, kterou auto myjete.
Sušením odstraníte vodu z povrchu dřív, než se stačí skvrny vytvořit, a Vy tak nebudete mít po umytí svého auta dodatečné starosti s jejich odstraněním.
Nejlepšími způsoby sušení vozu je použití vysoce savého mikrovláknového ručníku, kvalitní, pravé jelenice, nebo sušení stlačeným vzduchem (u této metody dejte pozor, aby z trysky se stlačeným vzduchem nevycházel také olejový aerosol, který maže kompresor).
Někdy uživatelé suší auto pomocí gumové nebo silikonové stěrky, nebo rychlou jízdou. Ani jeden z těchto způsobů však nemůžeme doporučit. Stěrka může při práci zachytit smítko prachu z okolního vzduchu, které tahem po laku může způsobit škrábanec. Zejména větší smítko (např. malé zrnko písku) může následně vytvořit tak hluboký defekt, že k jeho odstranění bude nutný zásah profesionálního detailera, nebo dokonce lakovny.
Ani rychlá jízda není doporučená jako vhodný způsob sušení Vašeho auta. Při jízdě se do kapiček vody na povrchu karoserie zachytávají volné nečistoty ze vzduchu a než se stačí voda náporem vzduchu odpařit, zůstávají na karoserii opět nečistoty. Výsledkem je, že právě umyté auto je opět lehce zašpiněné a bude se rychleji špinit dál.
- JAKÝ JE ROZDÍL MEZI WAFLOVÝM SUŠICÍM RUČNÍKEM A RUČNÍKEM S DLOUHÝMI CHLUPY?
Mikrovláknové sušicí ručníky s waflovým vzorem jsou tradiční podobou, která vychází z mnohaletých zkušeností se sušením laku. Tyto ručníky jsou vhodné pro všechny typy laků, tedy moderní s bezbarvým lakem na povrchu, i starší, které na povrchu barvy bezbarvý lak nemají. Stejně tak jsou vhodné pro laky v perfektním stavu, tedy takové, které jsou bezvadně hladké, i pro neudržované laky v horším stavu, které zcela hladké nejsou. Na těch všech fungují waflové ručníky skvěle. A v neposlední řadě jsou nepřekonatelným pomocníkem při čištění skel a oken, kde absence dlouhých vláken zabraňuje tvorbě šmouh.
V poslední době si oblibu získaly také tzv. „chlupaté" ručníky s vysokou gramáží, a to zejména pro svou vysokou schopnost absorpce vody. Tyto ručníky fungují skvěle na moderních lacích, které kryje vrstva bezbarvého laku (většina dnešních aut) a na lacích, které jsou v perfektní kondici a udržované. Dlouhé chlupy však zvyšují přilnavost k povrchu a na lacích, které nemají na povrchu bezbarvý lak, a na neudržovaných lacích, které nejsou perfektné hladké, je obtížnější s těmito ručníky manipulovat.
Zvolte tedy ten správný ručník podle svých osobních preferencí, stejně jako podle typu a stavu laku, který na svém autě máte.
- PROČ BYCH NEMĚL/-A POUŽÍVAT K SUŠENÍ AUTA GUMOVOU STĚRKU?
Gumová nebo silikonová stěrka láká k použití zejména pro své jednoduché použití. Pokud však chcete udržet svůj lak v perfektní kondici a bez škrábanců, doporučit ji v žádném případě nemůžeme.
Při stírání totiž může hrana stěrky zachytit zrnko prachu, nečistoty, která nebyla z povrchu laku zcela odstraněna či jakékoli jiné cizí těleso, a pohybem stěrky může na laku vytvořit škrábanec. Při stírání stěrkou navíc postrádáme tolik potřebný cit a kontakt s lakem, takže zachycení drobné nečistoty většinou vůbec nezpozorujeme a nemůžeme tedy poškrábání laku zabránit.
Navíc pokud se jedná o větší zrnko, může se do laku zarýt tak hluboko, že škrábanec už nebude možné autokosmetikou vůbec odstranit.
Použití kvalitního mikrovláknového sušicího ručníku nebo špičkové přírodní jelenice je mnohem bezpečnější a mělo by být závěrečným úkonem při každém mytí auta.
- JAK OVLIVŇUJE TVRDOST VODY MYTÍ A SUŠENÍ AUTA?
Tvrdost vody je jedním z nejvíce opomíjených faktorů, které přímo ovlivňují samotné mytí a sušení auta. Voda je tím tvrdší, čím více obsahuje rozpuštěných minerálů (nejčastěji CaO, MgO a další). Pokud máme možnost zvolit si pro mytí vodu o různé tvrdosti, pak měkčí voda pro nás bude vždy lepší a přijemnější.
Nejlepší variantou je potom voda demineralizovaná, která je zbavená všech minerálních látek, a díky tomu neovlivňuje negativním způsobem mytí a sušení auta.
Jak ale ovlivňuje samotná tvrdost vody proces mytí a sušení auta?
- Mytí auta - Čím tvrdší vodu pro mytí auta používáme, tím méně nám bude pěnit šampon. Tento jev není pro karoserii auta nebezpečný, protože lubrikanty obsažené v šamponech fungují správně, i když šampon před mytím nenapěníme. Někteří uživatelé však mají hustou a bohatou pěnu rádi, a proto je dobré mít na paměti, že při použití měkčí vody bude šampon vždy pěnit víc. S tímto jevem se můžeme setkat stejně např. i doma v koupelně.
- Sušení auta - Pokud na povrchu laku samovolně zaschne voda, mohou se vytvořit tzv. vodní skvrny. Tyto skvrny jsou tvořeny právě minerály, které voda obsahuje, a pro jejich odstranění je nutné dodatečné očištění povrchu. V extrémních případech (měkký lak, dlouhá doba působení minerálů, vysoká teplota laku atd.) může být k odstranění skvrn od vody nutné dokonce použití mikroabrazivní leštěnky. Tvorba vodních skvrn je o to intenzivnější, čím tvrdší vodu pro mytí používáme. Proto bychom se měli samovolného zaschnutí vody na autě vždy vyvarovat, případně, je-li to možné, používat pro mytí auta vodu měkkou či demineralizovanou, abychom nebezpečí tvorby vodních skvrn co nejvíce eliminovali.
- JAK VZNIKAJÍ SKVRNY OD VODY A JAK SE JICH MŮŽU ZBAVIT?
Vodní skvrny vznikají při zaschnutí vody na povrchu laku. Voda obsahuje řadu rozpuštěných látek a minerálů (nejčastěji CaO, MgO a další). Po kontaktu s lakem se voda začne přirozeně odpařovat. Rychlost odpařování záleží na teplotě povrchu, teplotě prostředí i jeho větrnosti. Z povrchu laku se však odpaří pouze voda (H2O), ale v ní obsažené minerály zůstanou ležet na povrchu laku, kde vytvoří okem viditelnou skvrnu. Tu je následně doporučeno odstranit dříve, než napáchá větší škody.
Rozlišujeme 3 základní stupně vodních skvrn a způsoby jejich odstranění:
- Lehké skvrny - Minerály po odpaření vody leží na povrchu laku a stačí je šetrně setřít, např. použitím detaileru. V této fázi nepředstavují pro lak hrozbu a můžeme se jich velmi snadno zbavit.
- Střední skvrny - Minerály se na měkkých lacích a / nebo delším působením přichytily k povrchu a jejich stírání detailerem nebo mytí šamponem není účinné. V takové chvíli se už jedná o tzv. kontaminanty, tedy odolné nečistoty, na jejichž odstranění musíme použít clay. Jedná se o způsob o něco pracnější, ale pro lak i přes to nikterak nebezpečný. Clay a detailer nám od středních skvrn pomohou snadno a rychle.
- Silné skvrny - Minerály na měkkých lacích a / nebo delším působením a / nebo vlivem vysoké teploty povrchu pronikly do povrchu laku a jejich stírání detailerem, mytí šamponem, ani odstranění clayem není účinné. V této fázi se jedná o podpovrchový defekt, který musíme odstranit pomocí vhodné leštěnky (např. Meguiar's Ultimate Compound), tedy stejně, jako by se jednalo např. o škrábanec či jiný defekt laku. V extrémním případě může být nutné k úplnému odstranění svěřit auto do péče profesionála s odbornými znalostmi a vybavením.
Nejlepším řešením je tedy prevence samotného vzniku vodních skvrn, a to sušením laku mikrovláknovým sušicím ručníkem nebo přírodní jelenicí ihned po jeho umytí, je-li to možné, používáním měkké či demineralizované vody pro oplach šamponu z auta a kvalitní ochranou laku.